עיצוב אירוע עסקי
אירוע עסקי, בין אם מדובר באירוע של חברה גדולה ובין אם מדובר באירוע של חברה קטנה, יש לו הרבה מאוד משמעויות אשר חלקן הן מעבר לאירוע עצמו.
הרי אם אנחנו מתייחסים אך ורק לאירוע, אז מדובר אך ורק במפגש של אנשים, בין אם מדובר במפגש של מוכרים ולקוחות או מוכרים וספקים, מפגש של אנשי מקצוע ועוד. אך כשמסתכלים על התמונה הכוללת, מדובר על משהו הרבה יותר רחב ומשמעותי.
אירוע עסקי הוא למעשה המקום בו העסק יכול למתג את עצמו, לשווק את עצמו, והרבה פעמים אירוע כזה יכול להרים (במקרה והוא מאורגן בצורה מקצועית) והרבה פעמים הוא יכול להפיל (במקרה והוא מאורגן בצורה כושלת) עסקים. לכן משקיעים הרבה מאוד מאמץ וזמן בארגון וכן עיצוב אירוע עסקי.
אם אנחנו נסתכל על אירוע עסקי מהצד, הרי שאנחנו נוכל לראות שיש לו משמעות מאוד ברורה. בין אם מדובר באירוע כללי ובין אם מדובר בכנס מקצועי או אירוע השקה. המטרה שלו שהאורחים יכירו את החברה, יתרשמו ממנה וירצו להמשיך להיות חלק במערך שלה, בין אם כלקוחות, ספקים או כל גורם אחר. בסופו של דבר המטרה של אירוע עסקי הוא לעשות יחסי ציבור טובים לחברה, לשווק ולמתג אותה בצורה נכונה.
כיצד מעצבים אירוע עסקי?
חלק מתהליך זה נובע מעיצוב נכון של האירוע. לשם כך יש לשים לב למספר נקודות.
ראשית, שם החברה והמוצרים או השירותים שלה, צריכים להיות ברורים, פרוסים לכל עבר, בצורה יפה ומרשימה. כך שיהיה ברור מי עומד מאחורי האירוע.
שנית, כשמעצבים את המקום צריך לחשוב על האורחים, היכן הם ישבו, איפה הם יאכלו, כיצד הם יוכלו לעבור ממקום למקום וכן הלאה.
שלוש, חשוב מאוד להקפיד ולשים לב, שהאירוע כולל את כל האלמנטים הנדרשים לצורך עריכת אירוע בצורה אופטימאלית, החל ממערכות הגברה, תאורה, התקנים למחשבים ועוד.
ארבע, המקום צריך להיות מעוצב בצורה מרווחת ונוחה ומצד שני מותאם לכמות הנוכחים באירוע, שלא יהיה קטן או גדול מדי, כי אז עלול להיווצר אפקט שלילי, בין אם שהאורחים ירגישו בצפיפות ובין אם שהמקום ייראה ריק מדי.