מה הקשר בין עיצוב תערוכות לבין מיתוג ועיצוב גרפי
מקובל מאוד בקרב עסקים רבים להשתתף בתערוכות: זוהי במה בה הם יכולים לעשות לעצמם יחסי ציבור ולקשור קשרים עסקיים. בתערוכות העסקים יכולים להציג את המוצרים שלהם או השירות שלהם בפני באי התערוכה. חברה המציגה בתערוכה יכולה להרשים את באי התערוכה ולהשיג לקוחות ושיתופי פעולה עסקיים עם באי התערוכה.
בתערוכה עצמה החברה מקימה דוכן או ביתן בו היא מציגה את מרכולתה. כמובן שישנן חברות רבות המציגות בתערוכה וכולן מתחרות על תשומת ליבם של באי התערוכה. לכן אתם בוודאי מבינים מדוע חברות רבות משקיעות הרבה משאבים בעיצוב תערוכות.
התערוכות יכולות להיות ברמה הארצית וברמה הבינלאומית, ישנן חברות רבות השולחות נציגים לתערוכות בארץ ובחו"ל. הקהל בתערוכות הוא קהל בעל פוטנציאל רב מכיוון שהתערוכות מראש מיועדות עבור קהל מתחום מסוים. לדוגמה תערוכות מוצרים בתחום האופנה מושכת אליה קנייני סחורה מתחום האופנה. לתערוכה יש פוטנציאל רב מבחינת קידום העסקים של החברה ולכן חברות משקיעות הרבה בעיצוב תערוכות.
עיצוב תערוכות הוא עניין למקצוענים, לפחות אם אתם רוצים שהתצוגה שלכם תהיה מרשימה כמו התצוגה של המתחרים שלכם. הרושם שהחברה משאירה בתערוכה הוא חלק מהמיתוג של החברה ולכן יש לתת לאנשים מתחום הפרסום לטפל בעיצוב תערוכות עבור העסק שלכם.
לכל חברה והתחום שבה היא עוסקת יש את העיצוב ואופי התערוכה המתאים עבורה, אך למרות זאת ישנם מספר קווים כלליים בעיצוב תערוכות שמומלץ לפעול לפיהם:
שלב א – בשלב זה יש לאפיין את החברה, המוצר ואת קהל הלקוחות. ככה מתאימים לכל חברה את עיצוב תערוכות התפור בשבילה באופן אישי.
שלב ב- פיתוח הקונספט של התערוכה והרעיון העיצובי. בדרך כלל התערוכה מתרכזת בנקודות ספציפיות ובהן היא משקיעה את כל המאמצים. יכולה להיות חברה שלה עשרות מוצרים שונים הפונים לקהלים שונים, אך כאשר היא מציגה בתערוכה מסוימת היא מתרכז בליין מסוים של מוצרים המתאימים לקהל היעד המגיע לתערוכה.
שלב ג- יצירת העיצובים בהתאם לאופי החברה והקונספט שהוסכם עליו.
שלב ד – הפקת התערוכה באופן מעשי. בשלב זה כל הרעיונות של עיצוב תערוכות צריכים לקרום עור וגידים. לדוגמה שלט שעד עכשיו היה קובץ במחשב צריך להישלח לבית דפוס על מנת להדפיסו. מדפים, דוכנים וכל אביזרי התצוגה – יש לרכוש או לייצר אותם. יש לחשוב על כל הפרים הקשורים לעיצוב החלל של התערוכה. בשלב זה נפגשים ביחד הצרכים העיצוביים עם הצרכים הפרקטיים והלוגיסטיים של ארגון המקום והכנתו לתערוכה.
אם אתם עדיין חושבים שעיצוב תערוכות הוא משהו שאתם יכולים לעשות בעצמכם מבלי לפנות לשירות של מעצבים המתמחים בתערוכות אז אתם טועים. בכל תערוכה תוכלו לראות את הביתנים המרשימים ביותר ולדעת שהם התייעצו עם אנשי מקצוע על מנת לעשות עיצוב תערוכות.
למידע נוסף אודות עיצוב גרפי ומיתוג – באתר של סטודיו "מיכליקה".