מתנות ממותגות – מה זה אומר בעצם?
כפי שאנחנו יודעים, מתנות ניתנות בשביל לשמח אנשים, הן ניתנות לרגל אירוע מסוים, לעיתים הן ניתנות מתוך אהבה ורצון לתת, לא מעבר לכך. אך יש מקרים בהם אנחנו יכולים לתת מתנות גם מסיבות אחרות.
דוגמא טובה לכך, הן מתנות ממותגות. הרעיון שלהן הוא, אכן לבטא רצון שלנו להביא משהו מיוחד משלנו לגורם כזה או אחר, אך מעבר לכך, יש פה גם עניין שאנחנו רוצים להעביר מסר מסוים דרך המתנה, במקרה הזה, הכוונה למסר שיווקי, פרסומי.
למשל, כשאנחנו מציעים מתנות ממותגות ללקוחות מסוימים, אז בעיקרון, הרעיון שלנו הוא, לעשות את זה על מנת שהם יוכלו לראות את השם של החברה שלנו, פרטי התקשרות וכל פרט אחר שקשור לעסק שלנו, מול העיניים שלהם כל הזמן. ולכן, כשהם ירצו לעשות שימוש במוצר או יצטרכו לעשות שימוש במוצר דומה, אזי שהשם של החברה שלנו יהיה הדבר הראשון שיעמוד מול העיניים שלהם.
צריך לומר בהקשר זה, מתנות ממותגות ניתנות הרבה פעמים בסיטואציות ספציפיות, למשל, כאשר מגיע אלינו לקוח חדש או כאשר אנחנו רוצים לשמר לקוח קיים, אז אנחנו נציע להם מתנות ממותגות, ובאופן כזה, אנחנו יכולים לספק להם משהו, שגם ישרת אותם, גם ילמד אותם שאיכפת לנו מהם ועל הדרך, להרוויח פרסום לעסק שלנו.
איך בוחרים מתנות בצורה נכונה
צריך לומר, לא בהכרח חייב להיות קשר בין המתנה לעסק. כלומר, אנחנו יכולים להציע מתנות שאינן בהכרח קשורות לסוג העסק ולמה שאנחנו עושים. למרות שזה בהחלט יכול לעזור.
בסופו של דבר, המתנה צריכה להיות רלוונטית, המתנה צריכה להיות אקטואלית, משמעותית, שיהיה מה לעשות איתה, ורצוי גם שהיא תהיה בעלת ערך אמיתי.