פעילות ODT
התרבות של כל חברה היא שיקוף של הערכים והאמונות של עובדיה. כאשר עובדים מרגישים שהערכים והאמונות שלהם מיוצגים בתרבות החברה, סביר יותר שהם יישארו בחברה לאורך זמן.
הרושם הראשוני של עובד מחברה נוצר במהלך השבועות הראשונים שלו בתפקיד. זו הסיבה שחשוב לחברות להקים פעילויות המסייעות לעובדים חדשים להכיר את מקום העבודה החדש שלהם ואת החברים לעבודה.
פעילות הגיבוש לעובדים היא חלק חשוב מתהליך ההטמעה
זה עוזר לעובדים חדשים להבין את תרבות החברה וכיצד הם משתלבים. על פי מחקר של החברה לניהול משאבי אנוש, לוקח לחברות בממוצע חמישה ימים להשלים את תהליך ההצטרפות לגיוס חדש. פעילות ODT לעובדים יכולה להיות דרך מהנה ומרתקת ללמוד על תרבות החברה שלך וכיצד תשתלב.
לחלק מהחברות יש מועדוני ספרים שבהם העובדים קוראים יחד ספרים ואז דנים בהם. לחלופין, ייתכן שיש להם יומני קריאה שעובדים חדשים ממלאים, ומעריכים את אהבותיהם ואי-אהבתם מהיבטים שונים של החברה בהשוואה לאחרים. חברות שולחות לעתים קרובות עובדים חדשים לסיור בחברה, מה שנותן להם הזדמנות לחוות את המחלקות השונות ולקבל תחושה כיצד הם עובדים בכל אחת מהן. חברות עשויות גם לבחור לארח אירוע אוריינטציה או פעילות שבו כל העובדים החדשים והותיקים מתכנסים.
גיבוש צוות הוא אחת הפעילויות החשובות ביותר בארגון
מהלך זה עוזר לבנות תחושת לכידות ואחווה בין העובדים. תהליך הגיבוש יכול להיות קשה מכיוון שהוא דורש הרבה זמן, מאמץ ותכנון. כדי להקל על ארגונים, ישנם כעת חברות שמפיקות פעילויות וימי כיף שעוזרות בתהליך.
בעזרת החברות הללו, העובדים יכולים להתמקד בהיבטים שהם טובים בהם – לתרום את המומחיות והרעיונות שלהם לצוות מבלי לדאוג כיצד לבנות פגישה או כיצד לארגן מידע.
ישנם שלושה שלבים ליצירת משחק בניית צוות ארגוני:
שלב ראשון הוא לספק רשימה של פעילויות שונות מהן העובדים יכולים לבחור. לדוגמה, פעילויות יכולות לנוע בין משחקי חברה, משחקי רצפה גדולים, תרגילי בניית צוות ועובדות מהנות על החברה.
שלב שני הוא להקצות לכל פעילות רמת קושי כך שחברי הצוות יוכלו לבחור את הפעילות המועדפת עליהם מבלי לדאוג מה אחרים ירצו לעשות. שלב שלישי הוא בחירת רכז אירוע שיפקח על כל ההיבטים של האירוע