חמאם טורקי רחובות – איסטנבול מעבר לפינה

רפאל סנטר

המאמר באדיבות רפאל סנטר

כולם מכירים כבר היטב את החמאם, בעיקר כל האנשים אשר יושבים מידי ערב על מנת לצפות בסדרה האהובה הכלה מאיסטנבול, שם לומדים להכיר את המנהגים של העם הטורקי אשר כוללים באופן מסורתי את הרחיצה בחמאם בתור טקס שעובר הלאה בעיקר באזורים היותר כפריים. מנהג מסוג זה המשיך אל עבר התרבות המערבית, כאשר אליו התווספו כל מיני אדפטציות מודרניות יותר, כמו רחצה שהיא אינה בדיוק לפי כללי בית המרחץ הטורקי אלא כוללת כל מיני שילובים שבין עיסוי לבין רחצה בחמאם על מנת ליהנות מכמה שיותר פינוקים נעימים.

היתרון של חמאם טורקי

הטורקים ידעו היטב למה צריכים חמאם. גוף האדם הוא כזה שאר זקוק למנוחה ולחידוש העור כל הזמן, ושכיבה על פני במה אשר עשויה שיש ששם מבצעים קרצוף נאה של כל הגוף לשם הסרת תאי העור המתים מביאה אל חידוש העור ואל תחושה של התחדשות במקום שבו מקדשים את הרוגע ומביאים אל תחושה של רעננות  בטיפול שנעשה עם הרבה מאוד סבון ומים ועם ליפה מיוחדת שנקראת "קסה". כל זה עוד הרבה לפני שהיה קיים מקום בשם ספא, ולמעשה, ניתן לומר כי החמאם הטורקי הוא הספא הראשון שבו  אנשים היו רוחצים ומטהרים את עצמם עם מקום נפרד לנשים ולגברים עם מפגשים שלעיתים היו כוללים גם הגשת משקאות ומיני מאכלים בייחוד לקראת אירועים מיוחדים.

טורקיה זה קרוב לבית

כל מי שכבר שהה בחמאם טורקי בעבר יודע עד כמה הרחצה והשהייה במקום מן הסוג הזה אינה דומה לאף שהייה בחדר רחצה אחר. החמאם הטורקי הוא מסורת ארוכת שנים של חדרי רחצה שהוא קיימים בכל עיר ועיר וגם במבני המגורים של עשירי העיר עצמם. זהו טקס פולחן שבו מטהרים את הגוף בצורה מאוד מסוימת, והיכולת לחוות את הטקס הזה מבלי לצאת את אזור המגורים הופכת את הכדאיות הזו למשהו שפשוט לא מפספסים. טורקים ישראלים וגם כאלה שכבר נשבו בקסם של החמאם הטורקי מגיעים לחמאם טורקי ברחובות באופן תדיר, ועם עלות נמוכה מקבלים נפש בריאה בגוף מאוד נקי.

אוכל ושתייה לאירועים אלכוהול בר ובת מצווה חתונות ימי הולדת כללי מוסיקה לאירועים מוצרים ושירותים לאירועים מקומות לאירועים מתנות מכל הסוגים עם הילדים פנאי וגיבוש
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך לבחור שמלות כלה לחתונה בטבע?
כל אישה מתרגשת לקראת יום כלולותיה ומעוניינת להיראות הכי טוב שרק אפשר ולזכות באינסוף מחמאות, אך יש כמה...
קרא עוד »
דצמ 08, 2014
טרנדים ומגמות בעיצוב ארנקי נשים
נפתח בעובדת טריוויה מעניינת. הידעתם, שבעולם המערבי אישה שולפת את הארנק שלה כל שעתיים בממוצע? לא פלא אם...
קרא עוד »
דצמ 07, 2014
שירותים ניידים
בעזרתם של שירותים ניידים אתם יכולים לספק נוחות מירבית לאנשים שרוצים להיות באירוע שלכם, וזאת במיוחד...
קרא עוד »
ספט 08, 2016